Followers

Wednesday, September 16, 2009

Buffet Buka Puasa di Riverside Restaurant, PWTC

Pada hari ahad lepas, 13.09.09 kitaorg sekeluarga pergi berbuka puasa di Riverside Restaurant, PWTC pulak. Kalau hari tu keluar duit sendiri, kali ni ada orang yang baik hati nak belanja. Orang itu adalah adik aku sendiri. Bukan setakat famili aku je dia belanja, dia belanja semua orang – umi, ayah & 2 orang lagi adik aku. Ini event buka puasa yang terakhirlah untuk Ramadan ni. Selalunye tiap2 taun kalau buka puasa yang grand2 ni sekali je dalam bulan puasa tu, tapi kali ni sampai 3 kali beb! Makan je kejenye ye! Takpelah, demi meraikan member yang lepas ni tak tau lagi bila nak jumpa, pada aku, kalau ada bajet, apa salahnye kan, sekali-sekala...Cuma yang ke-3 ni jelah untung sikit sebab orang belanja siul


Makan kat sini harganye RM40.00 nett, takde tax & service charge. Mungkin adalah, tapi biasenye kalau harga nett ni dia dah includelah semua sekali. Secara keseluruhan oklah, tak banyak aku boleh komen walaupun dalam promo iklannye mengatakan serve macam2 jenis menu – makanan melayu, barat, cina & india, tapi semuanya serba sikit, tak banyak sangat pilihan, padanlah dengan harganye kan....nak snap gambar makanan pun tak sempat sebab menu kat sini kira one shot punye makan. Lepas semayang, makanan semua dah nak abis, kebanyakan menu tak direfill. Aku pun makan rojak buah je lepas semayang maghrib. Famili aku yang lain adalah makan kuewtiau goreng yang semestinye bukan menu kegemaran aku jelir


Walaupun macam tu, makan kat sini tetap kenyang kalau anda ambik semua yang ada, memang tak rugi spend RM40.00....yang penting, sebelum berbuka, kena ambik semua yang ada siap2, kalau takkk.....habis semuanye!





Sebelum makan, posinglah dulu! Ini dia gaya Ultraman oleh Azim & gaya lelaki paling macho oleh Adib encem







Amboi "big boss" ni bukan main lagi! Duduk kerusi orang tua....Tak mainlah baby chair ni ek!







Orang yang bertanggungjawab menyuap makanan kat "big boss" kecik ni kenyit




Dalam restoran





Mamat yang sebelah kanan tulah yang belanje kitaorang semua! Time kasih daun keladi, lain kali belanje lagi duit hehe.....



Raya pun dah dekat & di kesempatan ni aku nak ucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI kepada semua bloggers2 yang beragama Islam & terima kasih juga diucapkan kepada tetamu2 yang sudi singgah kat blog aku yang tak seberapa ni. Moga Aidilfitri anda dipenuhi kegembiraan & keceriaan!
love

2 comments:

adie said...

biasanya kalu buffet bawah rm50 mesti makanan yg disediakan sekadar biasa saje.

Fa-Ei-Za said...

Memanglah buffet yang bwh RM50 makanan dia biase2 je tapi yelah untuk org yg xreti nak makan banyak & xberapa suka menu yg pelik2, sesuailah ambik harga camtu, kalau tak membazir je byr mahal2

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...