Followers

Friday, August 21, 2009

Murtabak Raja

Hari ni 30 Syaaban 1430H, hari terakhir kita berada di bulan Syaaban. Ini bermakna esok 1 Ramadan kita mulalah berpuasa. Sempena nak menyambut bulan puasa ni, aku ada satu juadah nak diintroducekan kat sini iaitu murtabak. Kalau dalam bulan puasa ni murtabak memang menjadi salah satu hidangan untuk berbuka pada sapa2 yang sukalah kan. So, apa yang istimewa sangat pasal murtabak ni? Murtabak yang aku nak introduce ni bukan murtabak biase, murtabak ni namanye 'Murtabak Raja'.

Alkisahnye pada 30.07.09 yang lepas ayah aku balik ke kampungye di Kota Bharu, Kelantan. 2 hari lepas tu dia balik KL dan.....naaaah! maka terbagilah dia kat aku
'Murtabak Raja' ni. Nak tau camna rupenye? Lihatlah sendiri gambo2 kat bawah ni....

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Ini adalah packaging murtabak raja ni...kemas kan? Mana nak ada kat KL ni nak bungkus camni fikir
*
*
*
*
*
*
*
Dari mana murtabak ni mendapat namanye? Dah tentulah drpd saiznye! Besar kan?
*
*
*
*
*
*
*
Cubelah anda bandingkan saiz murtabak ni dengan periuk nasi aku yg tak berapa besar ni...dah nak lebih kurang sama besar ngan periuk ni kan?
*
*
*
*
*
*
*
Ini adalah sesi pemanasan murtabak. Aku takde microwave, so pakai ceper ni jelah...nasib baik muat penat'ngam-ngam soi' kata orang cina gatai

*
*
*
*
*
*
*
'A piece of murtabak raja'
Mmmmmm.........memang sedap rasenyeeeeee!!!
Takde lagi aku jumpe kat KL SESEDAP! & SEBESAR! ni saiz murtabaknye gua cakap lu! gile
*
*
*
*
*
*
*
Mengikut kata ayah aku murtabak ni takde jual kat mane2 kedai. Hanya orang2 tertentu yang tau pasal murtabak ni je yang tau kat mane nak order. Kirenye ni special orderlah. Maklumlah, homemade. Alah, macam orang2 yang buat kek & cupcake dari rumah tu....camtulah. Nak tau berapa harganye? Harganye RM13.00! Korang rasa bebaloi tak dengan saiz & harga yg macam tu? Pada aku agak bebaloilah sebab rasanye sedap & memang tak rugilah sekali-sekala spend sebanyak tu untuk menikmati rasanye yang sedap tu. Setakat yang aku tau, murtabak raja ni hanya boleh didapati dari Kota Bharu, Kelantan, tak taulah kalau negeri2 lain ada jugak murtabak yang seumpama ini. Ada sape2 yang tau? Share2lah info...Apa2 pun kepada semua blogger2 yang beragama Islam aku ucapkan SELAMAT BERPUASA! love

1 comment:

Unknown said...

kini dah ada di Honey3 tingkat 2, bangunan medan mara, kuala lumpur. layari www.murtabakrajaon9.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...