Followers

Friday, July 09, 2010

Manhattan Fish Market, KLCC

Dah sebulan rupanye blog aku ni tak diupdate, maklumlah, sekarang bukan lagi keje ngadap komputer. Lagipun, sekarang tak banyak peluang boleh jalan-jalan sebab suami hari-hari kena jaga kedai. So, disebabkan sekarang ni suami dah tak available di hujung minggu, tepakselah aku cari alternatif lain untuk bawak anak-anak aku jalan-jalan.

So, minggu lepas, aku ajaklah 2 mak sedara aku yang paling sporting dengan adik aku dan jugak isterinye yang tercinta ke KLCC untuk tengok wayang cite "Toy Story 3". Saje jelah ajak diaorang untuk meramaikan majlis, takkanlah nak tengok bedua je dengan anak aku kan. Hero aku yang lagi sorang tepakselah ditinggalkan dengan nenek dan atuknye. Kalau diikutkan memanglah nak bawak sekali, tapi budak umur 2 taun boleh ke bawak tengok wayang? Tak sanggup aku tanggung risiko, meraung budak tu keboringan nanti. Lepas tengok wayang, inilah masa yang dinanti-nantikan...MAKAN!!! (Nada seperti iklan Eno kat tv tu...)

Tempat makan kali ni adalah Manhattan Fish Market. Dah lama dah teringin nak makan kat sini sebab tengok blog kawan-kawan dan blog orang lain nampak macam sedap je. Kalau nak tau lebih lanjut pasal kedai ni lawatilah laman webnya di sini.





Di antara geng-geng yang ikut sekali. Dari kiri - Mak sedara, adik ipar & adik aku






Berikut adalah menu-menu yang ada kat restorannye...kalau nak lebih detail, tengok kat websitenye, tapi takde hargalah, ada menu je. Gambar yang aku ambik ni ada harganye sekali, kalau tak nampak, boleh dizoom gambar tu senyum










Dah tengok semua menunye? Jom kita tengok apa yang kitaorang order pulak...senyumkenyit








Menu pertama adalah Baked Pacific Dory - RM19.90. Menu diorder oleh my aunties & adik lelaki aku







Menu kedua adalah Flamming Platter for One - RM27.90. Menu ni diorder oleh adik ipar aku







Menu yang terakhir dan jugak menu yang paling lambat sampai, rasanya dekat sejam aku dan adik pompuan aku tunggu untuk menu ni, punyelah lambat, orang lain dah abis makan, aku dengan adik aku dok tengok je orang makan, agaknye baru nak pegi tangkap kat laut kot, hehe...nasiblah makan lambat. Namanye Giant Flaming Whole Lobster Platter - RM99.90










Yang istimewanya kat sini, untuk menu yang ada tulis "flamming", waiternye akan panaskan menu yang anda order tu di depan mata anda. Aku tak taulah apa sebenarnye yang dipanaskan, yang aku tau, tengok jelah!








My special drink of the day - Sweet Alabama Smoothie - RM9.90








One of my auntie's drink - Hot Chocolate...tak pasti pulak berapa harganye, tapi tak lebih RM10 lah (agaknye..)








Dah selesai sesi makan-memakan, kini tiba masanya untuk komenlah pulak. Secara keseluruhan ok makan kat sini. Nak kata sedap sangat tak jugak, nak kata tak sedap, tak jugak, so-so lah. Kalau nak repeat lagi makan kat sini bolehlah. Cuma yang agak mengecewakan, aku punye lobsterlah. Dahlah lambat gile, rasanye tak tara mana pun. Kalau kat cawangan lain aku tak taulah. Tapi kalau next time, aku tak ambik dah menu lobster tu, mahal sangat, compare ngan tempat lain yang aku penah makan lagi sedap lobsternye dan harganye lebih murah dan lebih puas hati. Lain kali kalau nak makan kat sini, aku nak ambik menu yang harganye tak sampai RM20 lah, lebih berbaloi dan tak rasa mahal sangat. Walaupun macam tu, apa-apa menu yang anda makan di sini semestinye mengenyangkan walaupun rasanye so-so je. Dinasihatkan juga kepada sape-sape yang nak ambik menu lobster tu lebih baik share 3 orang. Aku share 2 orang je ngan adik aku, memang full house! Kenyang gile! Siap tapau bawak balik lagi sengihnampakgigi

Sekian, selamat makan-makan! celebrate

1 comment:

adie said...

blum pernah lagi kami makan kat situ.teringin jugak nak try,tapi biler tgk menu kat depan pintu masuk,tak tau nak order ape dan seme gambar makanannya tak membuka selera kami.

btw,nice sharing.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...